Garage van Vliet: begrip in Lekkerkerk

30 juli 2021 10:00

Businessclublid Garage van Vliet is een begrip in Lekkerkerk en daarbuiten. Vreemd is dat niet want eigenaar Michel Statz en zijn collega Marco leveren vakwerk in onderhoud, reparaties en APK.

Michel Statz besloot in 2007 van een lange loopbaan in de autotechniek te switchen naar het zelfstandig ondernemerschap. Die kans kreeg hij toen Teus van Vliet zijn garagebedrijf aan hem verkocht. “Omdat het bedrijf al tientallen jaren een prima reputatie had, was het voor mij meteen duidelijk dat ik de naam zou handhaven”, vertelt Statz. “Ik heb nooit spijt gehad van mijn stap naar een eigen onderneming. Natuurlijk, het is hard werken, maar het is ook heerlijk dat je alles zélf kunt bepalen. Nog blijer ben ik met onze trouwe klantenkring  bestaande uit mensen uit alle lagen van de bevolking. Ze hebben één ding gemeen: ze willen dat hun auto in goede handen is en tegen aanvaardbare prijzen wordt onderhouden of gerepareerd. Bij Garage van Vliet dóen we dat. We bieden dezelfde kwaliteit als de merkdealers tegen een flink lager prijskaartje. Bovendien kun je hier voor alle merken terecht en heb je de zekerheid van ons BOVAG-lidmaatschap.”

Garage van Vliet is ook het adres voor een betrouwbare occasion. Daarnaast gaan Michel desgevraagd op speciaal verzoek van de klant op zoek naar goede gebruikte auto’s.

Na de zomer wordt het bedrijfspand deels verbouwd, vertelot Michel Statz een ‘nieuwtje’. “De oude schuur aan de achterkant van het gebouw, wordt gesloopt. Er komt een stenen pand voor terug waar we onder andere ons kantoor en het magazijn in gaan huisvesten. Ook willen we een bescheiden kantine gaan realiseren én een klantenbalie. Je ziet het: plannen genoeg.”

Garage van Vliet is al jaren lid van de Businessclub van vv Lekkerkerk. “Dat doen we met veel plezier en vanuit verantwoordelijkheidsbesef”, vertelt Michel Statz. “De voetbalclub is belangrijk voor de leefbaarheid van het dorp en biedt veel jonge mensen de mogelijkheid om lekker te sporten in een sociaal veilige omgeving. Daar sponsoren wij graag aan mee. Nee, zelf kom ik niet vaak bij vv Lekkerkerk. Ook de activiteiten van de businessclub heb ik meestal aan me voorbij laten gaan. Daar moet maar eens verandering in komen, hè?! Ik ben wél regelmatig bij CKC te vinden; ook een voetbalclub die we sponsoren. Dat komt omdat mijn maat Mario Meijer daar hoofdtrainer is. Ook bezoek ik regelmatig thuisduels van Excelsior, waar Mario eveneens werkzaam is. Je ziet het: ik ben voetbalminded, ha ha! Nu nog een keer een duel van Lekkerkerk bekijken. Gaat echt wel gebeuren hoor!”

Businessclub vv Lekkerkerk Garage van Vliet Lekkerkerk Krimpenerwaard vv Lekkerkerk