Het vv Lekkerkerk van …. Kimberley de Heer

10 maart 2022 18:00

Goedlachs. Lief. Aardig. Kimberley de Heer is het allemaal! En de 22-jarige Lekkerkerkse is super sportief actief. Als keeper van ons Vrouwen 1-elftal bijvoorbeeld.

Zes seizoenen geleden kwam ze voor het eerst tussen de palen te staan. Dat was even wennen, maar ging vervolgens per training beter. Een flink aantal jaren daarvoor werd ze lid van vv Lekkerkerk en voetbalde ze tussen de jongens, te beginnen in de C-tjes. Daar startte ze als spits om vervolgens een  linie te zakken, deel uit te gaan maken van de verdediging en uiteindelijk de handschoenen aan te trekken als doelvrouw. Kimberley geniet volop van haar hobby. Duiken gaat heel aardig, op vrije trappen reageert ze als de beste. Hoge ballen vindt ze lastiger. Maar ook dat is trainbaar, weet ze.

Haar elftal vindt ze in alle opzichten geweldig. Medespelers zijn haar sportvriendinnen. De trainers Chris en Henk mag ze graag. Vv Lekkerkerk ziet ze als familie. Minimaal drie keer per week is ze op het sportpark te vinden. Hoogtepunten vormen de wedstrijden met het vrouwenteam. Die lopen lekker. Wie weet zit er dit seizoen wel een titel in, dagdroomt Kimberley. In geval van een kampioenschap gaat de helft van haar grootste sportwens in vervulling. De andere vijftig procent hoopt ze op 10 april aanstaande te incasseren, want die dag neemt ze deel aan de Rotterdam Marathon. Kimberley is al een tijd volop in training en tikt de dertig kilometer al regelmatig aan. Ze is klaar voor de dubbele uitdaging op het veld en op de weg. En ondertussen geniet ze van al haar sportieve activiteiten én haar dagbestedingswerk in lunchroom Huisje van de Zeeuw. Goed bezig die Kim!

Businessclub Lekkerkerk Jeugd Krimpenerwaard Vrouwenvoetbal voetbal vv Lekkerkerk vv Lekkerkerk Vrouwen