Enthousiaste voetbalvader én businessclublid

9 november 2022 8:45

Feesten, partijen, catering in alle soorten en maten; het Koetshuis draait op volle toeren. “Heerlijk”, stelt eigenaar en vv Lekkerkerk’s Businessclub Anton de Wilde tevreden vast. “Hier waren we met z’n allen écht aan toe.”

“Nadat de strenge coronamaatregelen waren weggeëbd duurde het nog even voor de boekingen weer op gang kwamen”, weet De Wilde. “Vanaf maart begon de locomotief weer op stoom te komen en daarna kwam de vaart er gelukkig weer goed in.”

Gedurende de twee coronajaren ondernam Party- en Catetring Service het Koetshuis geen activiteiten. “Dat was een noodgedwongen en bewuste beslissing”, vertelt Anton de Wilde. “Terugkijkend mag ik vaststellen dat het een goede keuze was. Ik ben in die periode ander werk gaan doen om de zaak overeind te kunnen houden. Zo werkte ik als schilder, magazijnmeester, in de op- en overslag bij een transportbedrijf en als koerier. Met die inkomsten en de steunpakketten van de overheid lukte het te overleven. Hoe pittig het ook allemaal was, ik ben toch blij dat ik het zo heb aangepakt,”

Heden ten dage draait het Koetshuis weer ouderwets goed en stromen de aanvragen voor feestjes, andere bijeenkomsten en catering weer volop binnen. Het is zelfs zo druk dat Anton de Wilde plaats heeft voor nieuwe medewerkers, en dan met name in de bediening. “Jonge mensen vanaf een jaar of 16 zijn welkom om zich bij me aan te melden”, zegt hij. “Maar ook oudere nieuwkomers kunnen we goed gebruiken. Wie een gastvriendelijke instelling meeneemt en de handen uit de mouwen wil steken binnen een gezellig team, nodig ik van harte uit om te solliciteren. Het zwaartepunt van de werkzaamheden ligt in de weekenden, dat is duidelijk. Maar we zijn ook flexibel als het om de werktijden gaat. Het is heus net zo dat je elke keer tot diep in de nacht bezig bent.” Belangstelling? Stuur een mailtje naar [email protected] of bel met 0180-513780.

Met zijn onderneming is Anton de Wilde al jaren lid van de Businessclub van vv Lekkerkerk. “Dat deed ik altijd al met een goed gevoel omdat ik het belangrijk vindt om het beoefenen van sport in een sociaal prettige omgeving financieel te ondersteunen”, zegt hij. “Maar sinds dit jaar is daar een extra dimensie bijgekomen. Mijn zoon Lucas is lid geworden van vv Lekkerkerk en beleeft enorm veel plezier aan zijn team en de club. Als het maar even kan kom ik kijken bij de training of de wedstrijden. Daardoor heb ik de vereniging ook op een andere manier leren kennen. Ik vind het elke keer weer fascinerend om op een trainingsavond al die velden gevuld te zien met jongens en meisjes, en minstens net zo mooi vind ik het dat er zoveel mensen bereid zijn om de jeugd bij hun sport en daaromheen te begeleiden! Ik heb daar veel bewondering voor. Een extra reden om niet alleen als vader van een voetballend kind enthousiast te zijn, maar ook als sponsor! Onze businessclubbijdrage van Het Koetshuis komt goed terecht!”

Anton de Wilde Businessclub vv Lekkerkerk Het Koetshuis Catering en Partyservice Krimpen aan de Lek Krimpenerwaard vv Lekkerkerk