Cursus ‘Omgaan met ongewenst gedrag’ nuttig en leerzaam

22 maart 2023 15:00

In samenwerking met de KNVB heeft de jeugdcommissie van vv Lekkerkerk onder de titel ‘Omgaan met ongewenst gedrag’ een programma samengesteld hoe als trainer/leider om te gaan met ongewenst gedrag op het veld en in de kleedkamer. Dinsdagavond vond de tweede bijeenkomst plaats in de kantine van onze club

Vanuit verschillende inzichten die in de (sport)pedagogiek gangbaar zijn werden de volgende punten behandeld:

1. Het leren observeren van gewenst/ongewenst gedrag
  2. Strategieën om achter het doel van gedrag te komen
  3. Het stimuleren van gewenst gedrag
  4. Het creëren van verwachtingen

Met de gedachte dat wij niet de enige vereniging zijn met deze problematiek te maken heeft, hebben we omliggende clubs gevraagd om bij de cursus aan te haken,” vertelt jeugdbestuurder Rudy Vriens. “Dat werd door een aantal verenigingen erg op prijs gesteld. Hopelijk kunnen we dit soort sessies in de toekomst vaker gaan organiseren. Ze zijn zeer interessant, leerzaam en nuttig.”

Businessclub vv Lekkerkerk KNVB Krimpenerwaard Ongewenst gedrag jeugdcommissie vv Lekkerkerk