Sharon Burger: genieten van de clubsfeer

1 augustus 2023 19:15

Haar liefde voor vv Lekkerkerk kreeg Sharon Burger met de paplepel ingegoten door – met name- har vader Cees. Het is één van de redenen dat ze nog altijd met plezier rondloopt én actief is voor haar club: als speelster van de Vrouwen 30+-groep én als ledenadministratrice.

“Ik ben met vv Lekkerkerk opgegroeid,” stelt ze glimlachend vast. “Elke zondag moest ik mee. Pa ging dan voetballen en ik amuseerde me in de tussentijd prima op het complex. Nee, zelf had ik niet zoveel met voetbal als sport. Het kon me niet echt boeien. De clubsfeer vond ik echter wél leuk. En zo is het eigenlijk nog steeds. Ik maak inmiddels alweer een tijdje deel uit van de 30+ groep en geniet daar met volle teugen van. Vooral de derde helft is geweldig, ha ha! We hebben de grootste lol met elkaar en zijn  echte vriendinnen geworden. Het is een hechte groep. In juni van dit jaar zijn we met z’n allen een lang weekend naar Portugal geweest. Het was één groot feest. We hadden er een villa met zwembad gehuurd, hebben leuke excursies gemaakt en zijn uiteraard wezen shoppen, ha ha! Topdagen waren het. Volgend jaar willen we weer. Dan staat Ibiza op de planning.”

Sharon Burger’s zoon voetbalt in de jeugd van vv Lekkerkerk, dus staat ze regelmatig langs de lijn om naar zijn verrichtingen te kijken. Dochterlief heeft gevoetbald, maar is gestopt. Verder is Sharon actief als ledenadministratrice en draait ze regelmatig een bardienst. “Wat de ledenadministratie betreft: dat kost je gemiddeld een paar uurtjes in de week, met pieken aan het einde van een seizoen wanneer je afmeldingen en aanmeldingen moet verwerken. Aan de aantallen kun je zien dat het onze vereniging goed gaat. De jeugd is de voorbije jaren flink gegroeid. Leuk is ook dat we er komend seizoen een nieuw seniorenelftal bij krijgen: zaterdag 5. Het gaat dus best goed. Dat is fijn, want we willen allemaal dat het deze mooie voetbalclub voor de wind gaat.”

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard Sharon Burger Vrouwenvoetbal jeugdcommissie vv Lekkerkerk