Bijzonder voetbaljaar voor Annelot Zonneveld

26 september 2023 19:00

Annelot Zonneveld is bezig aan een bijzonder sportjaar. En dat heeft alles te maken met de selectietrainingen die ze volgt bij de KNVB. “Ik heb er tot nu toe vijf gedaan en mocht daarna steeds door naar de volgende ronde,” vertelt de 11-jarige aanvalster van JO 12-1. “Echt gaaf om mee te maken!”

Doordeweeks zit Annelot in groep 8 van basisschool Het Schateiland. Haar leerkracht is ‘Meester Jesper’, zelf ook een enthousiast voetballer. Haar vrije tijd brengt Annelot graag door bij vv Lekkerkerk, waar ze als enige meisje deel uitmaakt van JO 12-1. “Het is een leuk team,” vertelt ze. “En we spelen goed samen.”

Annelot staat bekend om haar snelheid en dribbelkwaliteiten. Ze is rechtsbenig. “Het gaat lekker,” glimlacht ze. “Ik zou alleen nog graag harder willen schieten, want dat is niet mijn sterkste punt.” Dat ze in een jongensteam speelt is een bewuste keuze, maakt Annelot duidelijk. “Ik voetbal graag met jongens. Het is net even wat steviger en sneller, dus word ik er sterker van. Bovendien is JO 12-1 een supergezellige ploeg met drie hartstikke goede trainers. Ik voel me hier helemaal op mijn plek.”

Haar deelname bij de selectietrainingen van de KNVB begon in februari van dit jaar. Annelot stond die eerste keer met zo’n honderd andere meisjes op het veld. Na die eerste training kreeg ze een mailtje dat ze door was naar de volgende ronde. Dat gebeurde daarna nog drie keer. “het is elke keer spannend of je er nog bij zit,’ zegt ze. “Ik zie wel hoe ver ik kom, mocht het op een gegeven moment over zijn, dan ben ik in ieder geval blij dat ik dit heb mogen meemaken en veel nieuwe dingen heb geleerd. Het is gewoon erg leuk om bij te mogen zijn.”

Businessclub vv Lekkerkerk Jeugd Krimpenerwaard jeugdcommissie