Johan Zonneveld nieuwe voorzitter van vv Lekkerkerk

14 oktober 2023 10:15

Voetbalvereniging Lekkerkerk heeft een nieuwe voorzitter! Met ingang van heden is Johan Zonneveld aan zijn bestuurstaak begonnen. Eind november wordt hij tijdens de algemene ledenvergadering officieel geïnstalleerd.

Voor onze club is daarmee een einde gekomen aan een ‘voorzitterloze’ periode van enkele maanden, ontstaan door het tussentijdse afscheid van Frans Braal. Vv Lekkerkerk is blij dat in de persoon van Johan Zonneveld een enthousiaste en gedreven opvolger gevonden is.

“Dat prettige gevoel is wederzijds,’ stelt de nieuwe preses glimlachend vast. “Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe taak. Dat heeft alles te maken met mijn affiniteit met deze mooie vereniging, die ik heb mogen leren kennen toen onze kinderen Teun en Annelot hier kwamen voetballen. Ik zie vv Lekkerkerk als een prima plek om te sporten en andere mensen te ontmoeten. De vereniging vormt een belangrijke bindende factor in het leven van veel mensen in alle leeftijden. Ik vind het elke keer weer geweldig om al die voetballers bezig te zien op het veld en ouders, opa’s en oma’s langs de lijn te zien staan. Voorzitter zijn van zo’n prachtige club is een voorrecht, vind ik.”

Johan Zonneveld was na zijn studie 26 jaar werkzaam bij Robeco, waar hij in beleggingssferen verschillende leidinggevende functies vervulde in zowel beheer als sales. In 2018 besloot hij afscheid te nemen van het bedrijf om zich meer te kunnen wijden aan zijn vrouw en vier kinderen. Daarnaast besloot hij op parttime-basis (en vanuit huis) voor zichzelf te beginnen. “Die switch heeft veel goeds en vrijheid gebracht,” zegt hij. “Daardoor had ik uiteindelijk ook de gelegenheid om ‘ja’ te zeggen toen ik benaderd werd voor het voorzitterschap van vv Lekkerkerk.”

Toch moest Zonneveld in eerste instantie een slag om de arm houden in relatie tot de voetbalclub. “Er was deze nazomer nog even sprake van dat ik parttime zou terugkeren bij Robeco, maar uiteindelijk ging dat niet door omdat de directie wilde dat ik voltijds mijn rentree zou maken. Dat zag ik niet zitten. De deal ketste daardoor af. Daardoor was ik vanaf dat moment beschikbaar voor vv Lekkerkerk.”

De leden van onze voetbalvereniging mogen rekenen op een bevlogen voorzitter die open minded met mensen omgaat en graag luistert naar ideeën en suggesties van zijn clubgenoten. Daarnaast houdt hij van discussies, mits deze onderbouwd zijn met argumenten, gelooft hij in ‘faciliterend leiderschap’ waarbij hij mensen in hun kracht zet en heeft hij er geen moeite mee om, als de situatie daar om vraagt, knopen door te hakken. “Met z’n allen zijn we vv Lekkerkerk en streven we allemaal hetzelfde doel na: een fijne vereniging zijn waar iedereen zich op zijn gemak en veilig moet voelen. Dat doen we voornamelijk met vrijwilligers. Ook voor hen geldt dat het  van groot belang is dat ze in hun kracht staan, plezier beleven, waardering ervaren en zich gesteund voelen door hun clubgenoten. Het is zaak om te blijven investeren in onze vrijwilligers, er meer mensen bij te betrekken zodat taken verlicht kunnen worden. Als voorzitter wil ik me ook daar voor inzetten. Er zit in alle facetten potentie in deze vereniging. Ik vind het een mooie opdracht om die verder tot wasdom te laten komen. Met elkaar gaan we bouwen aan een nog sterker vv Lekkerkerk. Ik heb er zin in om dat proces te mede vorm te geven.”

Businessclub vv Lekkerkerk Johan Zonneveld Krimpenerwaard jeugdcommissie vv Lekkerkerk