Lekkerkerk wint restant van SSS

15 januari 2024 17:30

Lekkerkerk won zaterdag het restant van de eerder gestaakte wedstrijd tegen SSS. Het werd 2-1 op en waterkoud sportpark Tiendweg-West.

De vorige versie van het duel met de Klaaswalers (op 9 december jongstleden) werd voortijdig geëindigd vanwege de enkelbreuk van Lekkerkerk-0speler Mike van Gent.

SSS was afgelopen zaterdag enigszins verzwakt doordat een groot gedeelte van het eerste elftal op trainingskamp in het buitenland vertoefde.

De wedstijd werd hervat in de 30e minuut met een scheidsrechtersbal. Lekkerkerk zette de gasten uit Klaaswaal direct vast op eigen helft en ging op zoek naar de 1-0. Ondanks het overwicht van de thuisploeg leek de rust bereikt te worden met 0-0. In de blessuretijd van de eerste helft echter wist Erwin de Groot alsnog de score te openen na een goede voorzet van aanvoerder Bart Sterrenburg. Erwin schoot de bal prachtig binnen in de bovenhoek. Een mooie opsteker voor de thuisploeg. Na de aftrap van SSS was het direct rust.

Na de pauze begon Lekkerkerk slordig en liet het SSS het gevoel krijgen dat er wellicht toch een resultaat te halen was. De gasten uit Klaaswaal probeerden met veel lange ballen op de razendsnelle spits Lekkerkerk in verlegenheid te brengen. Dat lukt zowaar nog ook in de 60e minuut. Na een diepe bal, nam de rappe SSS-aanvaller de bal aan in het strafschopgebied. Na een onnodige overtreding van Kevin van Gent, kon de arbiter niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Met deze buitenkans wisten de bezoekers wel raad en zo stond ineens vanuit het niets 1-1 en kon Lekkerkerk weer opnieuw beginnen. De thuisploeg ging weer meer op de helft van SSS spelen en kreeg verschillende hoekschoppen. Uit één van deze corners belandde de bal achter de keeper van SSS na doorkoppen van een SSS-verdediger. Daarmee had Lekkerkerk de voorsprong in de wedstrijd weer terug in de 70e minuut. Vanaf dat moment speelde Lekkerkerk een gewonnen wedstrijd en kreeg het nog enkele kleine kansen om de score op te voeren. Dat gebeurde echter niet meer. Na 94 minuten vond arbiter Durgunsu het genoeg en floot voor het einde van de wedstrijd.

Komende zaterdag staat de wedstrijd tegen koploper Binnenmaas op het programma. De tegenstander kan de periodetitel behalen. Aan Lekkerkerk de taak om dat te verhinderen. De wedstrijd start zoals gebruikelijk om 14.30 uur op het complex aan de Tiendweg-West.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard SSS vv Lekkerkerk