Lekkerkerk verliest terecht maar geflatteerd bij LMO

28 januari 2024 12:30

Lekkerkerk speelde zaterdag de belangrijke uitwedstrijd bij het Rotterdamse LMO. Trainer Perry Bakema moest weer een flinke puzzel leggen om tot een representatief elftal te komen. Met vier talentvolle jeugdspelers lukte dat prima. Echter tegen een vooral voor rust sterker LMO werd na een 3-0 ruststand met 6-2 verloren. Wel dient opgemerkt te worden dat de scheidsrechter van dienst bij vele situaties, waarbij Lekkerkerk voordeel verdiende, weigerde daaraan mee te werken.

Door ziektes, werk, vele blessures en vakanties kregen drie jeugdspelers -Neo van der Laan, Ivo van Buren en Ties Boere- de kans om hun basisdebuut in het eerste team van Lekkerkerk te maken. het trio liet een prima indruk achter.

Lekkerkerk kwam na ongeveer een half uur spelen op achterstand. Bij een uitval met de snelle en sterke rechtsbuiten van LMO verrichtte keeper Ties Boere in eerste instantie een prima redding. Via de kluts kwam de bal opnieuw voor de voeten van de LMO-er die de bal in het lege doel kon schuiven.

Lekkerkerk had het moeilijk tegen de ploeg van Rotterdam-Zuid. De thuisclub was fel in de duels, soms over de rand van het toegestane. De scheidsrechter was echter van mening dat het allemaal wel meeviel. Dat Youri van Dam slachtoffer werd van een grove charge, miste de goede man geheel. Vijf minuten na de 1-0 viel ook de 2-0. Nadat een ingooi voor Lekkerkerk plotseling werd toegekend aan LMO, stond het bij de gasten niet goed en werd er uit een snelle uitval weer gescoord door LMO. Op slag van rust had Lekkerkerk 100%  recht op een strafschop. Erwin de Groot werd in het strafschopgebied getorpedeerd en ten val gebracht. Ook nu deed de scheidsrechter of zijn neus bloedde en liet doorspelen. Uit de razendsnelle uitval werd het ook nog eens 3-0. Zo ging Lekkerkerk in plaats van met 2-1 met 3-0 de kleedkamer in en leek het een verloren partij te spelen.

Snel na rust maakte Erwin de Groot uit een goede vrije trap van Kevin van Gent van dichtbij de 3-1. Ook nu ging het feest voor Lekkerkerk niet door. De grensrechter vlagde onbegrijpelijk voor buitenspel, daar Erwin ongeveer twee meter achter zijn verdediger vandaan kwam. Nu nam de scheidsrechter geen eigen verantwoordelijkheid en gaf de vrije trap aan de thuisploeg. Toch werd het snel daarna toch 3-1 via een goal van invaller Faybian Hertstein na een voorzet van Neo van der Laan. Lekkerkerk zette aan voor de aansluitingstreffer en drukte LMO vast op eigen helft. Bart Sterrenburg werd na een individuele actie neergelegd net buiten het strafschopgebied, maar ook nu wilde de scheidsrechter geen vrije trap geven. Vervolgens werd Lekkerkerk wederom getrakteerd op een snelle uitval via de snelle rechtsbuiten die Ties Boere kansloos liet. Zo keek Lekkerkerk weer tegen een achterstand van drie goals aan. Toch maakte invaller Altheer al snel de 4-2 waardoor er weer wat hoop kwam bij Lekkerkerk. In de laatste tien minuten kreeg Lekkerkerk alsnog tweemaal een goal te verwerken waarbij ook de laatste tegengoal zeer ongelukkig viel. De bal werd dusdanig van richting veranderd dat de Lekkerkerkse keeper kansloos was. Na een opstootje in de laatste minuut waarbij door de spelmaker van LMO zeer duidelijk en zichtbaar voor de arbiter nagetrapt werd, trad de goede man ook nu niet op en besloot hij de wedstrijd maar te beëindigen. En zo liep Lekkerkerk tegen een directe concurrent een grote maar geflatteerde nederlaag op. aan.

Komende zaterdag staat de eerste wedstrijd van de terugronde op het programma. Zwarte Pijl komt naar het complex aan de Tiendweg-West. De wedstrijd begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard LMO vv Lekkerkerk