Lekkerkerk pakt verdiend punt tegen Zwarte Pijl

4 februari 2024 12:15

Lekkerkerk speelde zaterdag de eerste wedstrijd van de terugronde van de competitie 2023-2024. Tegenstander Zwarte Pijl kwam naar het complex aan de Tiendweg-West. Het leverde de thuisclub een verdienstelijke 1-1 deling op.

Lekkerkerk kende weer de nodige personele problemen. In de week voorafgaande aan de wedstrijd vielen Kevin van Gent, Stijn Ruberg en Jordan de Paus geblesseerd weg. Met de al zeven langdurig geblesseerden maakte dat het voor trainers Bakema en Burger weer een hele puzzel om tot een goed team te komen. Jeffrey Altheer begon daarom in de basis maar was niet geheel okselfris. Het centrum achterin werd gevormd door ‘gelegenheidsduo’ Youri van Dam en Floyd Versluis. Ook de zeventienjarige Ivo van Buuren stond weer aan de aftrap. Keeper Dillan Heijnen was weer terug nadat hij afgelopen week voor de tweede maal vader is geworden van een mooie dochter.

Nadat de eerste vijf minuten aftasten, waarbij de bal veelvuldig in het bezit van de gasten was, pakte Lekkerkerk het goed op. Zwarte Pijl had in de eerste twintig minuten veelvuldig de bal, maar in de persoon van spits Altheer kreeg Lekkerkerk een paar kleine kansen die allen teniet gedaan werden. In de 22e minuut kreeg de spits van Zwarte Pijl een gele kaart na een overtreding op een Lekkerkerk speler. Doordat de spits bleef mekkeren tegen de arbiter kreeg de speler er direct een tweede gele kaart overheen. Nadat Zwarte Pijl met tien man kwam te staan, schakelden ze een tandje bij onder leiding van een zeer goede middenvelder met een prof-verleden in de Turkse competitie. Lekkerkerk had in het tweede gedeelte van de eerste helft helemaal niets in de melk te brokkelen. Tot overmaat van ramp viel ook routinier Altheer nog met een knieblessure uit. Zijn vervanger was de weer fit wordende Faybian Hertstein. In de 36e minuut resulteerde het overwicht in een, op dat moment, verdiende 0-1. Zelfs doelman Dillan Heijnen kon niet voorkomen dat er gescoord werd. Met een artistiek lobje werd hij verschalkt. Tot aan de rust bleef Zwarte Pijl de bovenliggende partij. Na 49 minuten floot scheidsrechter Borsboom uit Hellevoet voor de rust.

In de rust vielen er stevige woorden bij Lekkerkerk. Een en ander resulteerde er in dat Lekkerkerk na rust feller uit de kleedkamer kwam. De thuisploeg joeg de tegenstander verder op het veld op. Deze spelwijze resulteerde in een overwicht voor Lekkerkerk. Zwarte Pijl leek daarbij tevreden te zijn met de 0-1 en deed in de gehele tweede helft hoegenaamd niets meer in aanvallend opzicht. Lekkerkerk kwam regelmatig gevaarlijk door. De zeer sterk spelende tiener Ivo van Buuren was in de 66e minuut heel dicht bij de verdiende gelijkmaker. Na een mooie aanval over vele schijven prikte hij de bal net aan de verkeerde kant van de paal. Net voor de 90e minuut had Lekkerkerk tweemaal pech binnen een paar seconden. Na een goeie actie van de bedrijvige Erwin de Groot pegelde hij de bal van vijftien meter op de paal. De rebound kwam in de voeten van Faybian Herstein die de bal vanaf ongeveer dezelfde afstand op dezelfde paal schoot. Gelukkig trok de goed leidende arbiter vele minuten bij vanwege het vertragende spel van Zwarte Pijl. In blessuretijd probeerde Lekkerkerk de gelijkmaker te forceren, maar die leek niet meer te komen. Totdat Youri van Dam in minuut 96 vanaf ruim vijfentwintig meter verwoestend uithaalde met zijn linker. De bal verdween buiten bereik van de goede en lange doelman van Zwarte Pijl in de rechter bovenhoek. Daarmee kreeg Lekkerkerk loon naar werken en kon het een verdiend punt bijschrijven. Eén minuut na de gelijkmaker floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

Komende zaterdag staat de inhaalwedstrijd tegen koploper Binnenmaas op het programma. De wedstrijd start zoals gebruikelijk om 14.30 uur op het complex aan de Tiendweg-West.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard Zwarte Pijl vv Lekkerkerk