Jordan de Paus terug na lang blessureleed

15 februari 2024 19:15

Acht maanden was Jordan de Paus uit de roulatie vanwege een zware knieblessure. Een operatie volgde, waarna hij een revalidatietraject in ging.

“Een rotperiode,” kijkt hij terug op acht maanden van sportieve inactiviteit. “Je wilt graag voetballen, maar kunt niet meedoen.”

De Paus liep zijn kwetsuur in februari van het voorbije jaar op. Pas in de zomer volgde een operatie waarbij een horizontaal afgescheurde deel van zijn meniscus werd verwijderd. “Ik moet het sindsdien doen met een halve,” grijnst de Sliedrechter. “Daar kun je volgens de artsen gewoon mee sporten en zo ervaar ik het ook. Ik ben dit najaar voorzichtig begonnen met trainen en bouwde van lieverlee de intensiteit steeds wat verder op. Het is nu half februari en het gaat prima. De pijn was al meteen na de operatie verdwenen, wat ik nog wel merk is dat de knie wat vocht vasthoudt na een zware inspanning. En uiteraard ben ik nog niet honderd procent wedstrijdfit. Lijkt me ook logisch als je er een lange tijd uit bent geweest.”

Inmiddels traint Jordan de Paus weer volop mee met de selectie en heeft hij ook alweer zijn speelminuten gemaakt in Lekkerkerk 1. “Die smaken naar meer,” glimlacht de medewerker van een scheepsreparatiebedrijf. “Jammer genoeg  zijn er de laatste tijd flink wat ploeggenoten die met blessures te kampen hebben. Het is voor de trainer dus schipperen geblazen voor wat de opstelling betreft. Dus is mijn rentree in de selectie van belang.”

Jordan de Paus is bezig aan zijn eerste seizoen aan de Tiendweg-West. “Dat ik er zo lang uitlag was natuurlijk balen, maar dat weerhield me er niet van om regelmatig even langs te komen bij en training of wedstrijd. Ik voel me thuis bij deze club en ben zeker van plan om hier ook komend seizoen te voetballen. En dan graag zonder blessures, want daar ben ik nu wel even klaar mee.”

Businessclub vv Lekkerkerk Jordan de Paus Krimpenerwaard vv lekkerkerk