Amicitia staat weer helemaal op de kaart!

1 maart 2024 20:00

Amicitia staat weer helemaal op de kaart. Met dank aan Mark Wissink en Niels Huisman, sinds eind vorig jaar de nieuwe uitbaters.

“Een geweldig mooie uitdaging,” noemt Mark Wissink hun nieuwe zaak. “We willen er alles aan doen om Amicitia voor iedereen aantrekkelijk te maken en werken er hard aan om daar invulling aan te geven. Kleine feesten, grote feesten, recepties, vergaderingen, diners en buffetten; we hebben voor vrijwel elke gelegenheid de geschikte ruimte en gaan altijd voor kwaliteit. Het is fijn om te zien dat het lekker loopt met de boekingen. De start was dus goed. En minstens net zo belangrijk: we krijgen enthousiaste feedback van onze gasten.”

Ondertussen werken Niels en Mark keihard om het Amicitia-gebouw waar nodig een frisse en stijlvolle upgrade te bezorgen. De grote zaal heeft inmiddels een complete metamorfose ondergaan – compleet met geheel nieuwe bar- en biedt een aantrekkelijke ambiance voor elk type gelegenheid. “Het volgende project zijn de Raadzaal, de patio en ‘het Cafeetje,” vertelt Niels Huisman. “De patio en het café-gedeelte willen we grondig verbouwen tot een grand café. We zijn al volop aan het breken en slopen. Als dat werk gedaan is gaan we iets moois bouwen. Het moet een echte aanwinst worden voor Lekkerkerk! We hopen kort voor Hemelvaartsdag met het grand  café open te gaan.

Het is dus hard werken dus voor de mannen, zo mag worden vastgesteld. “Klopt,” glimlacht Mark Wissink. “Maar dat wisten we van te voren, doen we niet moeilijk over. “We willen iets goed en iets moois neerzetten. Er begint nu structuur in te komen en we merken dat steeds meer mensen het nieuwe Amicitia beginnen te ontdekken. Daar word je vrolijk van én het is een geweldige stimulans om op deze weg door te gaan.”

Inmiddels is Amicitia ook lid geworden van vv Lekkerkerks Businessclub. “Zien we als een soort van vanzelfsprekendheid,” zegt Mark Wissink, wiens zoon Cas bij vv Lekkerkerk speelt. “Wij ondernemen hier op het dorp en willen graag ons steentje bijdragen aan een gezonde voetbalvereniging. Nee, zelf ben ik nooit lid geweest van een voetbalclub. Is maar beter ook, want mijn balgevoel is niet echt je-van-het! Ik houd het bij tennis, en ook daarin behoor ik zeker niet tot de grootste talenten, ha ha!”

Niels Huisman heeft wél een voetbalachtergrond. “Ik ben opgegroeid bij vv Stolwijk,” vertelt hij. “Ik ben er nog steeds lid allen komt het er dit seizoen niet van om de kicksen onder te binden. Vrijwel al mijn tijd besteed ik aan de zaak. Ik sluit echter niet uit dat ik op een zeker moment toch weer ga voetballen. Wanneer het zo ver zal zijn? ha ha, daar heb ik nog even geen antwoord op.”

Voor meer informatie: www.amicitia-lekkerkerk.nl

Amicitia-Lekkerkerk Businessclub vv Lekkerkerk Feest Krimpenerwaard Mark Wissink Niels Huisman Uit eten vv Lekkerkerk