Onmachtig Lekkerkerk verliest van IJsselmonde

4 maart 2024 9:30

Lekkerkerk speelde zaterdag de belangrijke thuiswedstrijd tegen IJsselmonde. Na een vroege 0-1 in de zevende minuut, liep Lekkerkerk heel de eerste helft achter de feiten aan. Bij de rust was er dan ook nog steeds de voorsprong voor de bezoekers. Na rust veranderde er niet veel. Na een spaarzame kopkans voor Lekkerkerk, werd het in de 75e minuut 0-2 na een snelle uitval van de bezoekers. Daarmee was ook de eindstand bereikt.

Lekkerkerk kon slechts een tiental spelers van de eerste selectie op het formulier opnemen. De aanvulling was er vanuit Lekkerkerk 2 en van de JO19. Lekkerkerk liet vanaf het beginsignaal van arbiter Jongeneel uit Bodegraven het initiatief aan de bezoekers. Op zich had de thuisploeg in de eerste helft de verdedigende zaken redelijk voor elkaar. Slechts in één moment werd onvoldoende ingegrepen na een hoekschop van IJsselmonde in de zevende minuut. Van dichtbij werd de bal achter doelman Dillan Heijnen gefrommeld. In het restant van de eerste helft was IJsselmonde veelvuldig in balbezit. Lekkerkerk kon daar aanvallend zo goed als niets tegenover stellen. Heel sporadisch kwam de thuisploeg in de buurt van de keeper van de bezoekers. Ook IJsselmonde kreeg geen grote kansen tot de rust. Wel had het controle over de wedstrijd. Na 46 minuten werd de rust bereikt.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. IJsselmonde had veelvuldig de bal maar creëerde van minuut 46 tot aan minuut 75 ook geen kansen. In de 75e minuut kreeg Lekkerkerk pas de eerste echte kans. De met rugklachten spelende Stan Burggraaf kon met een kopbal op doel een beetje gevaar stichten. Bij de snelle counter na deze mogelijkheid werd het 0-2. Keeper Dillan Heijnen was kansloos op de inzet van dichtbij. Na deze goal was de wedstrijd beslist. Lekkerkerk kon geen echte vuist meer maken en IJsselmonde kreeg nog wel mogelijkheden om de score op te voeren. Dillan Heijnen was daarbij telkens een sta in de weg voor de bezoekers. Na 92 minuten was de wedstrijd ten einde na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter.

Lekkerkerk verloor terecht en moet de wonden likken. Komende week wacht een belangrijk uitduel tegen SV Charlois. Een overwinning is echt broodnodig voor Lekkerkerk. De wedstrijd begint om 15.00 uur op het complex aan de Oldegaarde op Rotterdam-Zuid.

FC Ijsselmonde Krimpenerwaard businessclub lekkerkerk vv Lekkerkerk