Lekkerkerk verliest bij concurrent op Zuid

10 maart 2024 12:30

Lekkerkerk speelde zaterdag de belangrijke uitwedstrijd bij SV Charlois. Na drie goals in de laatste vijf minuten voor rust, werd de rust bereikt met een 2-1 stand op het scorebord. Erwin de Groot maakte vanaf de stip de goal voor Lekkerkerk. Na rust drong Lekkerkerk aan, maar wist vier opgelegde kansen niet te benutten. In de toegevoegde tijd vielen de 3-1 en 4-1 nog. Daarmee was ook de nederlaag voor Lekkerkerk een feit.

Ook deze week had Lekkerkerk grote personele problemen. Voorafgaande aan het duel haakten Youri van Dam en Kjeld Boers al geblesseerd af. In de warming-up bleek  ook dat Kevin van Gent en Stan Burggraaf niet fit waren en tot de afvallers behoorden. Stan nam, hoewel niet fit, nog wel plaats op de bank. Met vele invallers probeerde Lekkerkerk de thuisploeg partij te bieden. Tot aan de 35e minuut hield men de boel heel aardig gesloten. Met een goed spelende Floyd Versluis en keeper Dillan Heijnen bleef Lekkerkerk in de wedstrijd. Aanvoerder Bart Sterrenburg brak nog een keer door de defensie van de thuisploeg heen, maar speelde bal net te ver voor zich uit om een grote kans te creëren. Na een overduidelijke uitbal voor Lekkerkerk ‘vergat’ de grensrechter van de thuisploeg te vlaggen. Uit de daaropvolgende aanval werd het van dichtbij 1-0. Een paar minuten later werd het  zelfs 2-0 na balverlies op het middenveld. Na dit balverlies werd Lekkerkerk simpel met een één-twee uitgespeeld. Dillan Heijnen was kansloos op de inzet van dichtbij. Weer een minuut later kreeg Lekkerkerk een strafschop na een overtreding op de doorgebroken aanvoerder Bart Sterrenburg. Erwin de Groot schoot de bal prima binnen. In de laatste minuut van de eerste helft kreeg Lekkerkerk nog een grote kans op 2-2. Erwin de Groot kreeg de bal net niet teruggelegd op de vrijstaande Yousuf Alsabbag op 4 meter van de doellijn. Na 48 minuten floot arbiter Verbij uit Noord-Holland voor de rust.

Na rust kwam junior Neo van der Laan de vermoeide Evan Smits vervangen en ging Lekkerkerk vanaf het begin op zoek naar de gelijkmaker. Met drang naar voren leverde dat tot aan de 85e minuut een viertal grote kansen op. Helaas hadden Erwin de Groot, Floyd Versluis en Neo van der Laan het vizier niet op scherp en viel de, op dat moment, verdiende gelijkmaker niet. Nadat Lekkerkerk één op één was gaan spelen, kreeg Charlois in de 89e minuut pas de eerste echte grote kans van de tweede helft. Die bal viel ook direct binnen in de verre hoek. Lekkerkerk kreeg dus het spreekwoordelijke deksel op de neus. In de blessuretijd werd ook nog een vrije trap van een meter op twintig in de kruising binnen geschoten. Daarmee werd ook de eindstand bereikt.

Komende zaterdag wacht wederom een belangrijke uitwedstrijd bij Strijen. De wedstrijd begint om 14:30 uur op het Sportpark Strijen.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard SC Charlois vv Lekkerkerk