Voetbalplezier als vader én als businessclublid

14 maart 2024 9:30

Het was zijn zoon Sven die Edwin van den Herik leerde ervaren hoe leuk het is bij vv Lekkerkerk. Zo leuk zelfs dat Edwin van den Herik en zijn onderneming Steens & Partners Accountants & en Adviseurs besloten lid te worden van de Businessclub!

“Sven voetbalt met heel veel plezier in de JO-6”, vertelt Edwin van den Herik. “André de Jong is zijn trainer. Ik sta echt te genieten langs de lijn als ik hem met de kinderen bezig zie. Nee, zelf ben ik geen voetballer, hoewel ik er wel graag naar kijk. Mijn sporten zijn tennis, hardlopen en fietsen. Ik trek er nog altijd graag met mijn racefiets op uit om tochten te maken.”

Edwin van den Herik (41) groeide op in Dordrecht en kwam na de voltooiing van zijn HBO-opleiding te werken bij accountantskantoor Steens & Partners in Rotterdam. “Ik begon er negentien jaar geleden en nooit weggegaan,” glimlacht hij. “Mijn eerste functie was die van assistent-accountant. Daarna maakte ik verschillende nieuwe stappen om uiteindelijk deel uit te gaan maken van de driehoofdige directie van de maatschap. Ons team bestaat in totaal uit 65 mensen.”

Steens & Partners bedient het MKB en het groot MKB. “We verzorgen de loonverwerking voor onze klanten, zijn belastingadviseurs, verzorgen belastingaangiftes, zijn inzetbaar voor het opstellen en controleren van jaarrekeningen en leveren verschillende andere diensten op het vlak van de accountancy. Ons kantoor is breed georiënteerd en actief in alle sectoren. Die diversiteit maakt het boeiend en interessant. Daarnaast zijn we een accountantskantoor dat niet alleen een zakelijke maar ook graag een persoonlijke relatie onderhoudt met de klant. Tijdens de gesprekken komen niet alleen het bedrijf van de klant aan de orde, maar is er ook ruimte om over de kinderen en toekomstverwachtingen te praten. Het mooie is dat onze klanten dat waarderen. Zij vinden mét ons dat vertrouwen niet alleen een zakelijke, maar ook een persoonlijke kant moet hebben.”

De meeste klanten van Steens & Partners ondernemen in de regio Groot-Rotterdam. Het aantal relaties in de Krimpenerwaard is relatief klein. “Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met onze vestigingsplaats,” weet Edwin van den Herik. “Ons kantoor staat in Rotterdam-Ommoord. Wij kunnen echter ook ondernemers in de Krimpenerwaard met maatwerk bedienen. Sterker nog: dat doen we graag.”

Al even enthousiast is Edwin van den Herik over de lokale voetbalclub. “Ik vind het hier fantastisch,” klinkt het enthousiast. De mensen zijn vriendelijk, iedereen is in voor een praatje. Kortom: dit is een mooie vereniging waar ik graag als vader én als businessclublid kom.”

Voor meer informatie over Steens & Partners: www.steensenpartners.nl

Accountantskantoor Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard Steens & Partners jeugdcommissie