Restaurant Bij Blue: nieuw in onze Businessclub

28 maart 2024 9:30

De loop zit er al lekker in bij ons nieuwe Businessclublid Bij Blue Foods & Drinks aan de Burgemeester Roosstraat 3 in Lekkerkerk. Dat heeft alles te maken met de gastvrije ambiance, de even toegankelijke als aantrekkelijke kaart en de heerlijke gerechten die kok Michel Danielse zijn gasten voorschotelt!

Restaurant Bij Blue wordt gerund door de vrienden Michel Danielse en Sion Kreukniet. “We trekken al een kleine dertig jaar met elkaar op,” vertelt Michel (47). “Zelf heb ik een cateringbedrijf gehad en was ik actief als freelance kok. Sion heeft een bedrijf in grondverzet en een kinderkledingwinkel. We hadden het er de voorbije jaren regelmatig over om samen in de horeca te gaan ondernemen en gingen het voorbije jaar gericht op zoek naar een geschikte locatie. Die vonden we hier in Lekkerkerk aan de Burgemeester Roosstraat. Op 1 september 2023 kregen we de sleutels. Het pand stond ons meteen aan vanwege de uitstraling én de leuke indeling. Op 1 november gingen we voor het eerst open. Niet echt een ideale tijd van het jaar omdat veel mensen hun diners en lunches voor de feestdagen vaak al gepland hadden, maar het gaf ons wél mooi de gelegenheid om zonder al te veel druk te ontdekken waar we aanpassingen moesten doen of verbeteringen konden doorvoeren. Inmiddels kunnen we vaststellen dat de zaak stáát. Fijn is ook dat mensen ons steeds beter weten te vinden. We hebben al verschillende gasten die we al vaker hebben mogen begroeten. Dat is voor ons een teken dat we qua sfeer, gastvrijheid en kwaliteit goed scoren.”

Michel kan bogen op dertig jaar ervaring in de horeca. Hij is in Bij Blue de man die de keuken runt. Sion regelt alle zaken op de achtergrond. “Een prima taakverdeling,”, vindt Michel Danielse. “We concentreren ons beiden op waar we goed in zijn. En af en toe mag Sion helpen in de keuken, ha ha! Vinden we allebei leuk.”

De kaart van Bij Blue staat vol heerlijke voor-,  hoofd- en nagerechten. Ook aantrekkelijk is het prijsbeleid met voorgerechten in een range van 6,50 tot 16,50 euro, hoofdgerechten die in prijs variëren van 17,50 tot 25,50 euro en een fraai palet aan lekkere en prima betaalbare desserts. Ook beschikt Bij Blue over een mooie lunchkaart en is de zaak op vrijdagmiddagen het decor van uiterst gezellige vrijdagmiddagborrels, inclusief happy hour.

“We zijn er voor iedereen,” zegt Michel Danielse. “Of je hier voor een zakenlunch of- diner komt of gezellig wilt borrelen met je vrienden, een heerlijk diner wilt beleven met je gezin; alles kan! In een gemoedelijke sfeer waarin iedereen zich welkom voelt. Kom gerust langs of reserveer op 0180-745042 of [email protected]. Kijk ook op onze website voor alle informatie: www.bijblue.nl.”

Autocentrum Krimpenerwaard Businessclub vv Lekkerkerk restaurant By Blue vv Lekkerkerk