‘Vrienden van vv Lekkerkerk’ voor de mooie extra’s

4 april 2024 10:45

De kantine van onze club vormt op zaterdag 13 april aanstaande het decor van de jaarlijkse bijeenkomst van de ‘Vrienden van vv Lekkerkerk’. Een avond om je op te verheugen, zo stellen Siebe Burggraaf en Piet Mak vast.

Beide heren  vormen samen met Henk Paaij, Edwin van Krimpen en Gerard Visser het bestuur van de ‘vriendenclub’. “Henk en ik hebben ‘Vrienden van vv Lekkerkerk’ een jaar of twaalf geleden opgericht,” vertelt Piet Mak. “Ik heb het ‘afgekeken’ bij PFC, een voetbalvereniging in Geervliet waar een vriend van mij lid was. Daar werkte het hartstikke leuk. ‘Dat moet bij Lekkerkerk ook kunnen’, bedachten Henk en ik ons. En zo  introduceerden we ‘De Vrienden van vv Lekkerkerk’ ook binnen onze eigen vereniging.”

Het principe is eenvoudig. Voor 50 euro per jaar ben je ‘vriend’. Het ingelegde geld wordt vervolgens ingezet om er nuttige dingen mee te doen ten behoeve van vv Lekkerkerk. “Zo hebben we in de loop der jaren op verschillende manieren extra faciliteiten kunnen creëren voor de vereniging,” vertelt Siebe Burggraaf. “Een paar voorbeelden: het meefinancieren van het NNF-trainingsprogramma ten behoeve van onze jeugdafdeling, het ondersteunen van de aanleg van een pannaveld, de statafels en zitjes op het plein voor de kantine en meest recentelijk: de aanschaf van een nieuwe brancard. Ook de vervanging van een speeltoestel staat op onze lijst. En we leggen alvast geld opzij voor de viering van het 100-jarig bestaan van vv Lekkerkerk in 2027.”

‘Vrienden van vv Lekkerkerk’ telt momenteel zo’n 150 leden. “Dat aantal blijft mooi stabiel,” vertelt Piet Mak. “Aan de ‘bovenkant’ vallen er soms wat mensen weg, maar er komen ook elke keer weer leden bij. Uiteraard lobbyen we als bestuursleden regelmatig bij mensen om zich bij ons aan te sluiten. Dat lukt aardig, ha ha! Veel mensen vinden het een mooie gedachte om op deze manier iets extra voor vv Lekkerkerk te kunnen betekenen.”

De jaarlijkse vriendenavond van 13 april belooft weer een gezellige bijeenkomst te worden. De ‘vrienden’ zijn vanaf 19.00 uur van harte welkom op sportpark Tiendweg-West en kunnen tot 21.00 uur terecht bij de frietkraam waar ze onbeperkt terecht kunnen voor patat en snacks. De rest van de avond kan men in de kantine genieten van elkaars gezelschap, een muziekje op de achtergrond en worden de ‘vrienden’ bijgepraat over bestaande en mogelijk nieuwe projecten. “Ideeën vanuit ‘de vrienden’ zijn daarbij altijd welkom,” weet Siebe Burggraaf. “Met elkaar kunnen we nét dat beetje extra voor de vereniging betekenen. Mooie gedachte toch?!”

Krimpenerwaard Piet Mak Siebe Burggraaf Vrienden van vv Lekkerkerk