Lekkerkerk pakt dure punten na collectieve prestatie

7 april 2024 12:30

Lekkerkerk speelde zaterdag wederom een belangrijke uitwedstrijd, deze week bij het Schollevaarse SVS. Na een vol overgave gespeelde eerste helft ging Lekkerkerk rusten met een 0-1 voorsprong. In de tweede helft werd de voorsprong met collectieve dadendrang uitgebouwd naar 0-2. In de blessuretijd maakte de thuisploeg nog 1-2 maar daar bleef het bij.

Lekkerkerk begon de eerste vijftien minuten wat weifelend aan de wedstrijd. Gelukkig hield een sterke Dillan Heijnen in deze fase zijn doel schoon met een paar prima saves en een beetje geluk bij een kopbal op de lat. In de 19e minuut liet Lekkerkerk voor het eerst van zich horen in aanvallend opzicht. De zeer sterk spelende Erwin de Groot probeerde de keeper van SVS te verschalken met een poging die net niet genoeg hoogte had om binnen te vallen. In deze fase liet Lekkerkerk zien dat het niet van zins was om de punten in Capelle Schollevaar te laten. De bedrijvige en goed spelende aanvoerder Bart Sterrenburg was de aangever van een tweede schietkans van Erwin de Groot. Ook deze poging werd helaas geen treffer. In de 23e minuut kreeg Lekkerkerk een verdiende vrije trap halverwege de helft van SVS. De gretig spelende Michael Lambermont bracht de bal bij de tweede paal waar Erwin de Groot de bal perfect aannam en voor zijn linkerbeen binnenschoot. Met een bekeken intikker verschalkte Erwin de keeper van SVS. Snel na deze goal moest jongeling Ivo van Buren het veld geblesseerd verlaten en kwam Jay de Jong in het veld. Tot aan de rust bleef de 0-1 op het scorebord. Lekkerkerk bleef knokken voor een goed resultaat en SVS wist geen vuist meer te maken. Als het al gevaarlijk werd, wisten de verdediging en keeper Heijnen schade te voorkomen. Arbiter Van der Wel uit De Lier floot na 47 minuten voor de rust.

Na rust kwam de thuisploeg voortvarend uit de startblokken en probeerde men met de wind in de rug de gelijkmaker te forceren. Toch bleef Lekkerkerk betrekkelijk eenvoudig op de been en als het al dreigend werd, trad Dillan Heijnen handelend op. Lekkerkerk kon het blijven opbrengen om collectief veel arbeid te leveren om de voorsprong te behouden. Met Bart Sterrenburg voorop in de strijd bleven alle Lekkerkerk-spelers alles geven. Misschien wel de beste man op het veld, Erwin de Groot, zette jeugdspeler Neo van der Laan in de 65e minuut ineens in kansrijke positie richting de goal van de thuisploeg. Met een vlammend schot wist Neo de keeper van SVS te verschalken en maakte zijn eerste officiële goal voor Lekkerkerk 1. In de 80e minuut maakte de ingevallen Stan Burggraaf na een goeie combinatie met Bart Sterrenburg ook nog een derde treffer. Tot ieders verbazing werd deze goal na een onterechte vlagsignaal afgekeurd door de prima leidende scheidsrechter. In de blessuretijd maakte SVS toch nog de aansluittreffer na een snel genomen vrije trap. Lekkerkerk stond nog niet klaar toen de bal van dichtbij werd ingelopen. In de resterende vijf minuten bleef Lekkerkerk overeind en boekte het zijn broodnodige overwinning.

Lekkerkerk won op basis van wilskracht, inzet en beleving uiteindelijk terecht van SVS, dat technisch wel iets beter was maar dat niet kon vertalen in effectiviteit. De manier waarop de overwinning werd binnengehaald moet een stimulans zijn om de komende wedstrijden ook zo aan te vliegen. Te beginnen met de zeer belangrijke thuiswedstijd tegen Oud-Beijerland. De wedstrijd in Lekkerkerk begint om 14:30 uur op het sportpark aan de Tiendweg-West.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard SVS vv lekkerkerk