Lekkerkerk vergeet zichzelf te belonen tegen OSV

14 april 2024 17:15

Lekkerkerk speelde zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen Oud-Beijerland. Om een grote stap te zetten om de directe degradatieplaatsen te ontlopen, moest er gewonnen worden. Na een zeer snelle 1-0 in de allereerste minuut leek Lekkerkerk op de goede weg. Toch bleek na 90 minuten dat er na het missen van vele grote kansen, niet meer in zat dan een 2-2 gelijkspel. Een gemiste kans voor Lekkerkerk om Oud-Beijerland op grotere achterstand te zetten.

De thuisploeg begon voortvarend aan de wedstrijd en al binnen 35 seconden kon het Lekkerkerkse publiek juichen na de 1-0 van Neo van der Laan. De jongeling schoot tegendraads binnen na een voorzet van Michael Lambermont. Na deze snelle goal wilde Lekkerkerk gelijk doordrukken naar 2-0. Het kreeg daarvoor in de eerste tien minuten een paar grote kansen, maar het vizier van Kjeld Boers en Neo van der Laan stond niet op scherp. Uit het niets stond het in de 12e minuut weer gelijk. Een hoge bal werd volledig gemiste door Kevin van Gent die later aangaf dat hij de bal niet zag door de zon. Door zijn misser kon de rappe rechtsbuiten van Oud-Beijerland alleen op doelman Dillan Heijnen af en hem omspelen. De rest van de eerste helft was Lekkerkerk de bovenliggende ploeg die maar geen raad wist met een paar grote kansen. De goed leidende arbiter Laros uit Rhoon floot na 47 minuten voor de rust.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde. Lekkerkerk bleef op zoek naar de 2-1 en Oud-Beijerland probeerde die te voorkomen. Inde 55e minuut kreeg Lekkerkerk de voorsprong cadeau van de bezoekers. Een vrije trap werd vanaf een meter of 40 teruggespeeld op de keeper. Echter stond de keeper niet bij zijn doel en rolde de bal tergend langzaam in de lege goal. Na deze verkregen voorsprong kreeg Lekkerkerk een reuze kans op 3-1 na een goede aanval met Bart Sterrenburg en Erwin de Groot. Deze laatste schoot de bal helaas voorlangs. In de 58e minuut was het wederom uit het niets weer gelijk. Een speler van Oud-Beijerland begon aan een solo op de helft van Lekkerkerk en speelde daarbij minimaal vijf verdedigers en middenvelders uit. Alleen voor de doelman wist hij de bal ook nog binnen te tikken. In de resterende 35 minuten kreeg Lekkerkerk vele grote kansen via vooral sterkhouder Erwin de Groot. De bal wilde maar niet binnenvallen. Zo stond er na 95 minuten nog steeds een gelijke stand op het “virtuele” scorebord toen scheidsrechter Laros affloot.

Lekkerkerk had door de vele kansen meer verdiend dan een gelijkspel. Maar door het missen van deze kansen werd het uiteindelijk een 2-2 gelijkspel. Daarmee blijft het verschil tussen Oud-Beijerland en Lekkerkerk vijf punten in het voordeel van Lekkerkerk. De resterende vijf wedstrijden worden allen lastig. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Slikkerveer. Daarna volgende nog thuiswedstrijden tegen CKC en LMO en uitwedstrijden bij SSS en Binnenmaas. Alle wedstrijden beginnen om 14:30 uur.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard OSV Oud-Beijerland vv Lekkerkerk