Lekkerkerk krijgt dik klop bij VVAC

26 september 2021 15:30

Na bijna een jaar speelde Lekkerkerk weer eens een wedstrijd om het ‘echie’. De eerste competitiewedstrijd van 2021-2022 bracht de Lekkerkerkse ploeg naar Ottoland waar men tegen VVAC speelde. En dat leverde de zwartwitten een valse start op: 4-0 verlies.

Lekkerkerk begon redelijk aan de wedstrijd en met verzorgd spel van achteruit had het de eerste zestien minuten niets te duchten van de thuisploeg. Lekkerkerk kwam in de achtste minuut na een goeie aanval gevaarlijk door via Faybian Hertstein. Helaas was zijn schot niet zuiver genoeg en verdween naast de goal.

Bij de eerste de beste uitbraak van de thuisploeg was het ineens 1-0. Met een zuiver  afstandsschot van 22 meter in de benedenhoek werd keeper Dillan Heijnen verslagen, mede door het niet goed druk zetten van het Lekkerkerkse middenveld op de speler met de bal. Na deze goal bleef het spelbeeld hetzelfde, met Lekkerkerk aan de bal en de thuisploeg loerend op een snelle counter. In de 25e minuut lag onverwacht de 2-0 in het doel na een corner van de thuisploeg. Keeper Dillan Heijnen kwam net niet bij de hoge bal en via een boogje viel de bal net over de op de doellijn staande Kevin van Gent. Zo keek Lekkerkerk halverwege de eerst helft tegen een 2-0 achterstand aan zonder dat VVAC grote kansen had gecreëerd.

Lekkerkerk probeerde weer in de wedstrijd te komen door op zoek te gaan naar de  aansluitingstreffer, maar na het missen van een paar kansjes lag pardoes de 3-0 in het mandje. Uit een corner van Lekkerkerk counterde VVAC snel naar de helft van Lekkerkerk. Met een tweede afstandsschot van ruim twintig meter in de 39e minuut werd de Lekkerkerkse doelman wederom verrast.

In de tweede helft ging Lekkerkerk op zoek naar een doelpunt en vond  VVAC het wel prima. De Ottolanders loerden nog op een sporadische uitval en verder beperkten ze zich tot het verdedigen en het uitspelen van de wedstrijd. Lekkerkerk creëerde een aantal kleine kansjes en probeerde het via Erwin de Groot ook met een paar afstandsschoten, maar tot een eretreffer leidde één en ander niet. In de 74e minuut kreeg de thuisploeg van de verder prima leidende

arbiter Van Dalen uit Brakel een strafschop cadeau. Na een lichte overtreding buiten het strafschopgebied legde de arbiter de bal toch op de stip. In eerste instantie redde keeper Dillan Heijnen de bal prima maar op de rebound was ook hij kansloos. Na deze treffer hobbelde de wedstrijd naar het einde en na 94 minuten vond de scheidsrechter het genoeg en floot voor het einde.

Komende zaterdag wacht Lekkerkerk de eerste streekderby van het seizoen: een thuiswedstrijd tegen Schoonhoven. Het duel begint om 14.30 uur.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard vv Lekkerkerk