Kok Afvalcontainers: voor particulieren én bedrijven

1 oktober 2021 13:00

Particulieren en bedrijven die graag hun bouw- en sloopafval, schoon puin, houtafval, grondafval, groenafval, dakafval of grofvuil zien worden afgevoerd en verwerkt, weten bij wie ze moeten zijn: Kok Afvalcontainers. Het in Lekkerkerk gevestigde bedrijf van Leon Kok heeft over belangstelling dan ook niet te klagen.

“We zijn in heel Zuid-Holland actief”, vertelt Leon Lok, “Maar de hoofdmoot van onze activiteiten speelt zich af in de Krimpenerwaard. “We hebben daar drie wagens en zo’n 350 containers voor beschikbaar.”

Leon Kok begon zijn onderneming in 2009. De jaren daarvoor werkte hij bij ECT in de Rotterdamse haven. “In mijn  vrije tijd was ik destijds al bezig met het ophalen en verwerken van oud-papier en oud-ijzer”, vertelt hij. “Op een gegeven moment vroegen mensen me ‘kun je geen container neerzetten?’ Waarom niet?, dacht ik. Ik huurde er een paar om bij wijze van service aan mijn klanten. Niet veel later kocht ik mijn eerste bakken en begon ik voor mezelf. Kok Afvalcontainers groeide vanaf dat moment gestaag. “Zo zeer zelfs dat het e eigenlijk wat te zwaar werd”, zegt Leon Kok. “Dit voorjaar heb ik er gelukkig een medewerker bij: Erik de Groot. Dat scheelt écht. We kunnen de groei nu prima aan.”

De brand die op 30 mei jongstleden een aantal bedrijfslocaties in Lekkerkerk in de as legde – waaronder het pand van Kok Afvalcontainers- zorgde ervoor dat Leon Kok snel moest schakelen. “De eerste week was ik alleen maar in de weer om alle ellende te verwerken én met me met verzekeringszaken bezig te houden. Ondertussen ging het werk gewoon door: er moesten afvalcontainers geplaatst en opgehaald worden. Gelukkig kon ik tijdelijk ruimte vinden op het terrein van Wim Broere hier op het dorp. Daar zit ik in principe tot het eind van dit jaar met vergunning. Scheelt een hoop kopzorgen. Tegelijkertijd ben ik bezig met nieuwbouwplannen. Het enige positieve aspect van de brand is dat ik straks een locatie kan indelen die helemaal voldoet aan mijn ideeën over een efficiënte indeling én een hoger plafond. Inmiddels draaien we weer op bijna volle capaciteit en kunnen we de vraag prima aan. Veel particulieren maken voor het huren van een afvalcontainer gebruik van onze website www.kokafvalcontainers.nl. Dat werkt super gemakkelijk!”

Met zijn bedrijf is Leon Kok alweer een kleine tien jaar lid van vv Lekkerkerk’s Businessclub. “Het was Jolanda Alblas die mij er destijds enthousiast voor maakte. Haar man Fred Alblas en Bas van der Laan maakten de boel vervolgens rond. Ik vind vv Lekkerkerk een mooie vereniging en de Businessclub voelt vertrouwd, vooral ook omdat ik er veel medeondernemers uit Lekkerkerk en omgeving in tref. Wél zou ik wat vaker op het sportpark rondlopen om even naar een wedstrijd te kijken en na te babbelen. Vanwege de drukte van mijn werk komt het daar helaas te weinig van. Maar mijn warme gevoelens voor deze club zijn er niet minder om, hoor!”

Voort meer informatie over Kok Afvalcontainers: bel 0180-202202 of kijk op www.kokafvalcontainers.nl

Businessclub vv Lekkerkerk Kok Afvalcontainers vv Lekkerkerk