Het vv Lekkerkerk van…. Martijn de Jong

26 januari 2022 20:45

Sommige mijlpalen worden in stilte bereikt. Zoals het tienjarig lidmaatschap van vv Lekkerkerk-speler Martijn de Jong.

Zestien was ie toen hij van Krimpen aan den IJssel naar Lekkerkerk verhuisde en DCV inruilde tegen het mooie zwartwit. Nieuwe club, nieuwe mensen, nieuwe gezelligheid. Martijn kwam terecht in de B1 en trof daar onder andere Robin Velsink, Patrick Prevoo en Brian Martens; voorheen tegenstanders en plotsklaps ploeggenoten. Mede door zijn aansluiting bij vv Lekkerkerk maakte Martijn zich in no time het ‘dorpsgevoel’ eigen. En hij leerde de club kennen. Om er vervolgens licht verliefd op te worden en uiteindelijk van te gaan houden. Het werd ‘zijn’ Lekkerkerk. De omarming was wederzijds, want Martijn werd al snel betiteld als ‘goed ventje’. Talent had ie ook. Als 18-jarige werd hij toegevoegd aan het eerste elftal. Zijn kracht: in de zestien komen en uithalen. Een echte aanvallende middenvelder dus. En daar kwam ie ook te staan. Heel soms, als de nood aan de man kwam, werd ie in  de spits geposteerd. Twee hijgende verdedigers in zijn nek. Werd ie niet gelukkig van.

Zijn doordeweekse dagen brengt hij door als accountmanager voor een glashandel. Hij heeft een flink rayon onder zijn hoede en maakt jaarlijks heel wat kilometers door Noord-Holland, Flevoland en Noord-Brabant. De voetbalclub is zijn plek om te ontspannen, te genieten. En te dromen. Van titels en aanverwante feesten? Nee, dat voert te ver. Martijn is zelfs in zijn dromen realist. Hij hoopt nog een flink aantal jaren in het eerste elftal te spelen met zijn vertrouwde teamgenoten. Gewoon omdat het zo fijn is. Bij zijn vv Lekkerkerk.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard Martijn de Jong voetbal vv Lekkerkerk