Lekkerkerk Vrouwen 1 is klaar voor kampioenswedstrijd

2 juni 2022 17:00

Nog twee nachtjes slapen en de vrouwen 1 van vv Lekkerkerk mogen ‘los’ in hun kampioenswedstrijd tegen De Jodan Boys. Het duel op ons eigen vertrouwde sportpark begint om 15.00 uur. Een voorbeschouwing met de speelsters Kimberley Mudde, Bo Snoei en Baukje Nobel.

“Ik ben er de hele week al mee bezig”, zegt centrale verdediger Baukje Nobel over de confrontatie van komende zaterdag. “Elk vrij momentje denk ik er aan. Zenuwachtig? Best wel.” Haar ploeggenotes Kimberley Mudde en Bo Snoei herkennen die ‘spanning vooraf’. “Het is natuurlijk best bijzonder,” glimlacht Kimberley, die samen met Baukje het centrale verdedigingsduo vormt. “Je maakt het niet zo vaak mee om te spelen voor een titel. Nerveus word ik er echter niet van. Wel heb ik enorm veel zin in deze wedstrijd.”

Al vrij vroeg dit seizoen werd duidelijk dat vv Lekkerkerk Vrouwen 1 wel eens mee zou kunnen gaan strijden om de prijzen in haar vijfde klasse-afdeling. “Ons doel vooraf was om minimaal in de subtop te gaan meedraaien”, vertelt Kimberley Mudde. “De voorgaande twee seizoen lukte ons dat ook. Helaas konden we niet oogsten omdat de competities niet werden uitgespeeld vanwege de coronamaatregelen. We kregen van de KNVB de optie aangeboden om ‘automatisch’ naar de vierde klasse te promoveren, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. We wilden op éigen kracht promoveren. En het ziet er naar uit dat ons dat dit keer écht gaat lukken.”

“Voor de winterstop liep het al aardig bij ons, alhoewel we wel punten  verloren tegen Nieuwerkerk en DONK,” vertelt rechterspits Bo Snoei (26). “Beide keren was flink balen.  Tegen DONK stonden we met 3-0 voor en moesten we uiteindelijk een 3-3 uitslag toestaan. Uit bij Nieuwerkerk gingen we met 1-0 ten onder. Was nergens voor nodig geweest, maar we misten de meest riante kansen en we hadden de scheidsrechter zwaar tegen.”

Na de winterstop werd de weg naar de titel steeds steviger geplaveid. Vv Lekkerkerk reeg de ene overwinning aan de andere en zag de titel steeds dichterbij komen. “Daarmee voelde je ook de druk toenemen”, zegt Bo Snoei. “We bleven gelukkig winnen en kunnen het nu zaterdag afmaken. Een gelijkspel tegen  De Jodan Boys is al voldoende, maar we gaan natuurlijk voor de winst”

Het trainersduo Henk Snoei/Chris den Hoedt weet inmiddels precies hoe de Goudse voetbalsters bestreden dienen te worden. “We moeten niet meegaan in hun fysieke spel”, weet Kimberley Mudde. “We zullen dus het ballatje lekker moeten laten rondgaan. Dat kunnen we.” Uit won Lekkerkerk Vrouwen 1 met 2-5 van De Jodan Boys. “Laten we hopen dat we ook komende zaterdag zo’n uitslag neerzetten”, glimlacht Baukje Nobel. “In dat geval is het feest na afloop! Maar eerst moeten we het laten zien. Ik kan niet wachten!”

De Jodan Boys Krimpenerwaard