Rick Looren de Jong va Ammerstol naar vv Lekkerkerk

12 juni 2022 11:00

Rick Looren de Jong maakt deze zomer de overstap van ASV Ammerstol naar vv Lekkerkerk. “Ik heb een erg goed gevoel bij mijn nieuwe club en hoop hier een nieuwe stap te kunnen zetten in mijn ontwikkeling”, zegt de 19-jarige aanvaller.

Rick Looren de Jong overwoog vorig jaar al een overstap naar vv Lekkerkerk, maar koos er toen toch nog voor om bij Ammerstol te blijven, de club waar zijn vader tot voor kort hoofdtrainer was en ook zijn jongere zus Isa speelde. “De situatie verandert echter”, vertelt hij. “Pa heeft besloten om zijn functie te beëindigen en Isa gaat bij de vrouwen van Spirit voetballen. En ik dus bij vv Lekkerkerk. Ik train al een tijdje mee en voel me erg op mijn gemak bij mijn nieuwe club. Het niveau op de trainingen is hoger dan ik gewend was en er lopen verschillende spelers met veel ervaring rond. Een ideale plek dus voor een jonge speler die vooruit wil. Ook heb ik een gesprek gehad met de nieuwe trainer Dennis Schoonewil. Dat was erg leuk en boeiend. Hij is super enthousiast en heeft een verhaal dat me zeer aanspreekt.”

Rick Looren de Jong gaat voor een positie in de aanval van vv Lekkerkerk, maar kan ook als middenvelder goed uit de voeten. Aan ‘vlieguren’ ontbreekt het hem geenszins, ondanks zijn nog jonge leeftijd. “Omdat ik al als junior deel uitmaakte van Ammerstol 1, heb ik flink wat wedstrijden in de benen zitten”, glimlacht hij. “ik hoop dat daar na de zomer nog heel wat bij komen. Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging. Wat mij betreft kan de voorbereiding niet snel genoeg beginnen!”

ASV Ammerstol Businessclub vv Lekkerkerk Rick Looren de Jong