Extra jeugdtraining op zondag met Mocha Sports Academy

24 juni 2022 18:45

Speciaal voor jonge voetballers die zich graag extra willen ontwikkelen in hun sport, stelt vv Lekkerkerk met ingang van het nieuwe seizoen op zondag een deel van de accommodatie beschikbaar aan de Mocha Sports Academy. “Iedereen vanaf acht jaar is welkom om zich aan te melden bij de voetbalschool”, vertelt vv Lekkerkerk-jeugdbestuurslid Rudy Vriens. “Ook kinderen van voetbalclubs uit de regio kunnen zich inschrijven.”

Mohamamed Achahbar (27) en Chahid Kasmi (24) zijn de drijvende krachten én de trainers van Mocha Sports Acadamy. De Rotterdammers kennen elkaar al sinds hun jeugd en zijn altijd vrienden gebleven. Kasmi speelde amateurvoetbal bij onder meer Excelsior Maassluis en Kozakken Boys en was korte tijd prof in Litouwen. Achahbar voetbalde in de jeugd van De Musschen, Spartaan’20 en was beroepsvoetballer in Engeland en Litouwen, waar hij samen met Kasmi op het hoogste niveau uitkwam.

“En nu hebben we samen Mocha Sports Acadamy”, glimlacht Mohammed Achahbar. “Doel er van is om jeugdspelers van 8 tot 19 jaar te helpen om zich extra te ontwikkelen in hun sport. We werken in kleine groepen, zodat we iedereen de volle individuele aandacht kunnen geven en écht sterker kunnen maken. De academy hier in Lekkerkerk staat open voor iedereen. Je hoeft echt geen ‘voetbalkei’ te zijn om me te doen. Uiteraard gaan we wél goed observeren welke ontwikkeling een speler doormaakt en daar de trainingen op aanpassen. Uiteindelijk gaat het er om dat iedereen vooruitgaat in het spel.”

“We trainen vanaf september  elke zondag steeds ongeveer een uur met elke leeftijdscategorie”, vult Chahid Kasmi aan. “op het programma staat onder meer techniek, conditie, kracht en coördinatie. Onze trainingen mag je zien als een mooi extraatje naast de reguliere trainingen op je club.”

Rudy Vriens is enthousiast over het pakket van Mocha Sports. “De proeftrainingen die de jongens gaven bevestigde in mijn positieve beeld. De kinderen die er aan deelnamen vonden het erg leuk en leerzaam. Een aantal, van hen heeft zich inmiddels ingeschreven voor september. Als vereniging zien we in deze academy een absolute meerwaarde van het sportaanbod op ons complex. We faciliteren Mocha Sports dan ook met plezier en hopen dat veel Lekkerkerkse jeugdleden en kinderen van andere clubs uit de regio zich gaan inschrijven.”

Trainen bij Mocha Sports Academy kost 60 euro per vijf trainingen  - dat is 15 euro per training en de vijfde training is steeds gratis- plus eenmalig 40 euro voor een compleet ‘academy-tenue’. Daarnaast heeft Mocha Sports kosteloos oefenwedstrijden tegen sterke tegenstanders en deelname aan interessante toernooien in zijn pakket en staan de trainers ook buiten de sessies klaar met raad en daad. “Het gaat ons er primair om dat jeugdspelers stappen kunnen zetten in hun ambitie om beter te worden”, zegt Mohammed Achahbar. “Wij bieden de die mogelijkheid in een kleinschalige en professionele setting.”

Interesse om je aan te melden? Stuur een mailtje naar [email protected]

Krimpenerwaard jeugdcommissie vv Lekkerkerk