Slap Lekkerkerk faalt collectief tegen SC Everstein

30 oktober 2022 13:00

Lekkerkerk ging tegen hekkensluiter SC Everstein na een slappe wedstrijd de bietenbrug op. Na een mooie vrije trap van Gertjan Rothman, in de 45e minuut, werd nog wel de rust bereikt met een minimale voorsprong. Na rust liet Lekkerkerk na om de vermoedelijk beslissende tweede goal te maken. Na een uur viel bij de eerste fatsoenlijke aanval van de bezoekers de 1-1. Ver in blessuretijd werd het bij de tweede gevaarlijke aanval van SC Everstein tot overmaat van ramp ook nog 1-2 en stond Lekkerkerk geheel met lege handen.

Lekkerkerk begon de wedstijd zonder een zestal potentiële basisspelers die allen afwezig waren vanwege blessures. Daarentegen keerde Pim Molenaar terug in de ploeg. In de gehele eerste helft was Lekkerkerk ondanks het matige en soms inspiratieloze spel toch de bovenliggende ploeg. Kansen voor Faybian Hertstein (2x), Floyd Versluis en Erwin de Groot leverden geen goals op. Aan de andere zijde had Dillan Heijnen de gehele eerste helft geen enkele redding nodig om zijn doel schoon te houden. In de 45e minuut werd aanvoerder Bart Sterrenburg net buiten het strafschopgebied getorpedeerd De gegeven vrije trap werd door Gertjan Rothman prima binnen geschoten. Arbiter Laros floot na 47 minuten voor rust.

Na de pauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Zonder veel inspanning en goed voetbal bleef Lekkerkerk licht dominant. Helaas stond het vizier in het eerste kwartier niet op scherp bij de thuisploeg en bleef de 1-0 op het scorebord staan. Uit het niets werd het vervolgens in de 61e minuut 1-1. Na rommelig spel van Lekkerkerk nam de linksbuiten van Everstein de bal met een mooie beweging mee en kon hij alleen op doelman Dillan Heijnen afgaan. Met een puntertje langs de Lekkerkerkse doelman tikte de aanvaller de bal in de verre hoek. De bezoekers vonden het na de 1-1 wel prima en waren, zo leek het, tevreden met een punt. Lekkerkerk drong nog wel aan, maar het spel was te gehaast, onzorgvuldig en zonder overleg en overtuiging. In de 95e minuut kreeg Lekkerkerk het beroemde deksel op de neus. Bij de tweede geslaagde aanval van Everstein werd het na heel matig verdedigen aan Lekkerkkerkse zijde, geheel onverwacht nog 1-2. Eén minuut later was de wedstrijd ten einde.

Bij de komende tegenstander Arkel zal Lekkerkerk weer met meer passie, strijd en beleving de wedstrijd moeten beginnen dan afgelopen zaterdag het geval. De wedstrijd op het sportpark Schoonzigt begint zoals gebruikelijk om 14.00 uur.

Businessclub vv Lekkerkerk Krimpenerwaard SC Everstein voetbal vv Lekkerkerk