Dennis Schoonewil vertrekt met gemengde gevoelens bij vv Lekkerkerk

24 januari 2023 14:30

Vv Lekkerkerk’s hoofdtrainer Dennis Schoonewil verkast deze zomer naar vv Drechtstreek. “Ik vertrek met gemengde gevoelens.”, zegt hij. “Want Lekkerkerk past me als een maatpak. Ik ga dan ook zeker niet weg omdat ik het hier niet meer naar mijn zin heb.”

Dat Alblasserdammer Schoonewil sportpark Tiendweg-West desondanks toch verlaat heeft te maken met ‘tijd’. “Ik ben van werk veranderd, waardoor mijn dagen er anders uit komen te zien,” vertelt hij. “Een en ander betekent dat ik krapper in mijn tijd kom te zitten en het voor mij lastiger wordt om bij een club ‘aan de overkant’ te trainen. Ik ben een type van ‘alles of niets’ en wil ruim op tijd voor een training of wedstrijd op de club aanwezig zijn en me met meer dan alleen de selectie bezighouden. ik wil en kan daar niet op beknibbelen maar mijn nieuwe werk zou daar wél voor zorgen. Bij Drechtstreek voel ik die druk niet. De club is op een steenworp afstand van mijn woonplek verwijderd, waardoor ik daar de ruimte die ik nodig heb om maximaal te kunnen functioneren wél kan vinden.”

Schoonewil vond het enorm moeilijk om vv Lekkerkerk zijn afscheid aan te kondigen. “Man, ik heb er dagenlang hoofdpijn van gehad,” verzucht hij. “De spelersgroep, de staf, de vrijwilligers, de supporters, het bestuur; ik heb in relatief korte tijd met iedereen een stevige band opgebouwd. Met z’n allen hebben we écht iets moois in gang gezet. En de rek is er nog niet uit hoor! De komende maanden wil ik op volle kracht verder met de mensen hier. De eerstkomende weken moeten we proberen om alvast de punten te pakken die onze afstand tot de gevarenzone vergroten. Daarna kijken we wat er mogelijk nog meer in het vat zit. Ik heb er zin in.”

Businessclub vv Lekkerkerk Dennis Schoonewil vv Drechtstreek vv Lekkerkerk