Dylan Cornelissen werkt aan het herstel na knieoperatie

27 januari 2023 21:00

Deze zomer kwam Dylan Cornelissen samen met collega-voetballer Michael Lambermont en trainer Dennis Schoonewil over van vv Alblasserdam. De vv Lekkerkerk-supporters hebben slechts even van zijn voetbalactiviteiten hem mogen genieten, want al vroeg in het seizoen liep Cornelissen tegen een zware knieblessure op. Twee weken geleden volgde de noodzakelijke operatie. Naar verwachting is de onfortuinlijke voetballer negen tot twaalf maanden uit de roulatie.

"Er is een nieuwe kruisband geplaatst, het kraakbeen is hersteld en een binnenband strakker gezet," somt Dylan Cornelissen op. "De komende vijf weken moet ik nog op krukken lopen en mag ik mijn rechterbeen maar minimaal belasten. Daarna start een trainingsprogramma bij de fysio en hoop ik gaandeweg weer op sterkte te komen. Ja, het is een lang traject, maar mijn orthopeed verwacht dat ik volledig de oude wordt. Of ik na mijn revalidatie weer ga voetballen? Daar ben ik nog niet uit. Maar áls ik terugkom zal dat bij vv Lekkerkerk zijn. Ik ben daar weliswaar nieuw, maar heb het al vanaf dag één erg naar mijn zin bij die club. Voelde me meteen opgenomen. Dus blijf ik er graag, ondanks het feit dat de trainer die mij naar deze vereniging haalde - Dennis Schoonewil, red.-  aan het eind van dit seizoen bij de vereniging vertrekt."

Dylan Cornelissen (22) liep zijn kniekwetsuur medio oktober op in de uitwedstrijd tegen Drechtstreek. "Ik trok een sprint, kreeg een duwtje en landde met mijn volle gewicht op mijn rechterbeen. Ik had meteen door dat het mis was. Wéér revalideren. Het is niet anders. In de tussentijd zal ik regelmatig naar Lekkerkerk afreizen om daar naar de wedstrijden van mijn maten te gaan kijken. Natuurlijk is het hartstikke jammer dat ik niet mee kan doen. Hopelijk lukt het me om terug te komen in het team. Ik ben nog jong. Dat geeft zeker drive om weer te gaan voetballen.”

Businessclub vv Lekkerkerk Dylan Cornelissen Krimpenerwaard voetbal vv Lekkerkerk