Gehavend Lekkerkerk verliest bij Strijen

17 maart 2024 15:30

Lekkerkerk speelde zaterdag wederom een belangrijke uitwedstrijd, deze week bij Strijen. Na een matige eerste helft van beide ploegen ging de thuisploeg met 1-0 rusten. Het verspelen van de bal halverwege het eerste bedrijf door jongeling Finn van Kooten wist de thuisploeg wel raad met de buitenkans, die ook gelijk de enige kans was. Lekkerkerk stelde daar weinig tegenover. Na rust was het beeld hetzelfde. Lekkerkerk was onmachtig en de thuisploeg loerde op een uitbraak. In de blessuretijd werd het duel beslist door een knappe vrije trap.

Zoals al bijna het gehele seizoen had Lekkerkerk ook deze week grote personele problemen. Met een drietal junioren en een flinke aanvulling van het tweede team stond Lekkerkerk voor een zware taak om een goed resultaat te halen bij Strijen. Het duel bleek een wedstrijd tussen twee ploegen die onderin bivakkeerden. De thuisploeg liet Lekkerkerk in de eerste helft aan de bal en loerde met hun twee snelle aanvallers op omschakelingsmomenten of fouten van Lekkerkerkers. Vooral de snelle en behendige nummer elf was daarbij de man om in de gaten te houden voor Lekkerkerk. Ondanks het vele balbezit was Lekkerkerk niet in staat om gevaarlijk te worden bij het doel van Strijen. Na 20 minuten verspeelde Finn van Kooten de bal op een gevaarlijke positie op het veld en was de rappe aanvaller er met de bal vandoor. Na een slimme kapbeweging wist hij de bal bij een vrij staande ploeggenoot te krijgen voor het lege doel en was de 1-0 een feit. Tot aan de rust kreeg Lekkerkerk één klein kansje na een voorzet op aanvoerder Bart Sterrenburg. Met zijn luchtduel met de keeper was hij nog het dichtstbij een mogelijkheid. Verder gebeurde er niets meer tot aan de rust en in de 46e minuut floot arbiter Bosschieter uit Gouda voor het einde van de eerste helft.

De tweede helft leverde hetzelfde spelbeeld op. Lekkerkerk kreeg de bal en Strijen wachtte op een countermogelijkheid. Daarbij was de thuisploeg een aantal keer gevaarlijk, maar door goed keeperswerk van Dillan Heijnen en onzorgvuldigheid van de thuisploeg bleef het 1-0 en bleef er spanning in de wedstrijd. Lekkerkerk probeerde van alles om tot kansen te komen, maar was daarbij te onzorgvuldig. Een aantal maal was de laatste pass niet nauwkeurig genoeg om tot een grote kans te komen. Gedurende de tweede helft moesten Finn van Kooten, Kevin van Gent en Kjeld Boers ook nog eens het veld verlaten met blessures. Zij werden vervangen door Ivo van Buren, Evan Smits en Jordan de Paus. Toch bleef Lekkerkerk tot aan de blessuretijd zicht houden op een punt. Echter in de 94e minuut werd het toch nog 2-0 na een goed binnengeschoten vrije trap door de beste man van het veld. Daarmee leed Lekkerkerk wederom een nederlaag tegen een ploeg die op de ranglijst “in de buurt” staat. Het bewees zich daarmee geen goede dienst.

Lekkerkerk verloor terecht van een niet veel betere tegenstander na een moeizaam duel met wederom vele invallers. Komende twee weken is Lekkerkerk vrij en kan het zijn wonden gaan likken. Hopelijk zijn er bij de wedstrijd bij SVS weer een aantal geblesseerde spelers beschikbaar. De wedstrijd in Schollevaar begint om 14:30 uur op het sportpark aldaar.

businessclub lekkerkerk vv Lekkerkerk