Arno van der Wal en Daxateur: met veel plezier businessclublid

11 december 2020 18:15

Soms kun je als voetbalvereniging best eens extra trots zijn op één van je businessclubleden. In het geval van Daxateur zijn we dat, want de onderneming van Johan Vrieselaar en Arno van der Wal nam onlangs zijn intrek in een gloednieuw bedrijfspand op industrieterrein ‘Zevender’ in Schoonhoven.

“Daarmee namen we afscheid van ons vorige onderkomen aan de Lange Weijstraat in het oude gedeelte van Schoonhoven”, vertelt Arno van der Wal. “Dat werd hoog tijd ook, want op de oude locatie waren we echt uit ons jasje gegroeid. De nieuwe behuizing voelt dan ook als een verademing, want representatief, alle ruimte, parkeerplekken voor de deur en lekker dicht bij de N210 Wij zijn er ongelooflijk blij mee en kunnen vanaf deze plek in een voortdurend groeiende  vraag naar onze diensten en producten voorzien.”

De verhuizing naar Zevender  betekende ook dat men definitief de bedrijfsnaam Vriedak heeft ingeruild tegen Daxateur. “Met Daxateur  leveren en plaatsen we bitumineuze en kunststof dakbedekking ten behoeve van nieuwbouw- en renovatie panden”, vertelt Arno van der Wal. “Daarnaast heeft Daxateur een tak die gericht is op inspectie, onderhoud en reparatie van daken en goten van bedrijfspanden en particuliere woningen. Bij Daxateur kun je een abonnement afsluiten waarbij één van onze gecertificeerde medewerkers  jaarlijks langskomt om alle daken en goten te controleren. Daar maken we een rapport van, compleet met eventuele prijsopgave. De klant kan vervolgens zelf beslissen wat hij of zij met onze bevindingen doet. Duidelijk is dat je door goed onderhoud te laten plegen, de levensduur van je dak en goten verlengd en ook verzekeringstechnisch niet voor vervelende verrassingen komt te staan als er na goed onderhoud toch lekkage ontstaat. Het door ons ontwikkelde controle- en onderhoudsconcept doet het prima in de markt. Logisch, want je schaft er voor een nette prijs zekerheid mee en kunt er uiteindelijk zelfs veel geld mee besparen. Preventie is immers veel minder kostbaar dan dure reparaties laten uitvoeren.”

Arno van der Wal is sinds 2010 compagnon van Johan Vrieselaar. Het bedrijf kende hij al veel langer. “Ik heb vroeger  nog met Johan’s vader gewerkt”, vertelt de Lekkerkerker. “Vervolgens ben ik bij een grote dakdekker terecht gekomen om in 2010 terug te keren in Schoonhoven. En nu ben ik sinds tien jaar mede-eigenaar. Dat bevalt prima. De zaak is gegroeid tot tien uitstekende medewerkers en een paar onderaannemers met wie we graag werken.  Ook qua werk zie je steeds een stijgende lijn. In de Krimpenerwaard en ver daarbuiten weten mensen Taxateur te vinden. Zo kregen we via vastgoedmaatschappij Brookland het onderhoud van twintig vestigingen van supermarktketen Dirk van den Broek erbij ons pakket. Dat zijn mooie opdrachten. Maar we staan er zeker óók voor mensen met een kleiner bedrijf en particulieren! Daxateur is er voor iedereen die graag een comfortabel dak boven zijn hoofd wenst.”

Het lidmaatschap van de Businessclub van vv Lekkerkerk sluit mooi aan bij hoe Arno van der Wal en Johan Vrieselaar in de maatschappij staan. “We vinden het heel belangrijk om een voetbalclub die zoveel mensen actief en passief veel plezier laat beleven, te ondersteunen. Voor mij als oud-jeugdvoetballer van vv Lekkerkerk, was het niet meer dan logisch om ons juist bij die vereniging aan te sluiten als businessclublid. Bovendien speelt mijn neef Matthew Edwards bij deze vereniging. Johan heeft hetzelfde gedaan bij vv Schoonhoven. Bij die club voetbalt zijn zoon. Of ik zelf nog wel eens bij vv Lekkerkerk kom? Te weinig, zeg ik eerlijk. Als straks corona het land uit is ben ik zeker van plan om te komen kijken.”

Businessclub Lekkerkerk Daxateur Schoonhoven